Eternityのまわりの不思議

Eternityの周りで起こる様々な不思議な出来事を紹介します

⑦動物に好かれる◆To be liked by animals

(English translation below)
初めてのお宅を訪問した時、犬がいると知って動物好きな私は是非会ってみたいと思いました。家に入ると見かけは怖そうだけれど、尻尾を振って出迎えてくれました。その内に頭をすり寄せて来て、今度はひっくり返ってお腹も見せようとする勢い。飼い主がびっくりしてそれを見ていました。普通は新しい人が来ると吠えるのだそうです。案の定、一緒に来た夫に吠え出しました。

動物が好きだからかわかりませんが、ペットを飼っている御宅に行って人見知りの動物は私が行くと全く平気、かえって寄って来ます。ある猫は人が来ると部屋にさえ入って来ない筈なの私の座っている椅子の所に来て頭をすり寄せ、撫でさせてくれたり、ある犬は膝の上に乗って来たので、飼い主はあきれ返るなど…

When I visited one home for the first time and knew there was a dog, I thought that I would love to meet it, Entering the house, a scary-looking dog welcomed me wagging its tail. Soon, it rubbed  its head against my legs and was about to show its stomach turning over. The owner was surprised looking at the pet dog acting like that, because this dog usually barks at new guests. Just as she said, the dog started barking at ny husband who came with me.

I'm not sure whether it's because I love animals, but people-shy pets are totally alright with me if I were to visit their homes and they will even come up to me. One cat was so shy so that she never appeared in the room if a visitor entered the room, but when I was visiting, she rubbed her head and let me pet her, One dog even got on my lap so that the owner was utterly amazed...