Eternityのまわりの不思議

Eternityの周りで起こる様々な不思議な出来事を紹介します

10)風さんとお話し(付け足し)◆Talking with the wind (Extra)

(English translation below)
予報では、先日書いた記事の翌日は物凄い雨との事でしたが、風さんの言葉通り、雨は降ったけれども少しだけでした。又、犬の散歩の時はよっぽどの事が無い限りiPadは持参しない事にしました。風さんや木々など、自然と交流する絶好の機会である事に気付いたからです。

例の丘に近付くと、それからは風が急に優しく吹き始めるのに気がつきました。あの丘は、風さんのお気に入りの場所のようです。残念ながら、ここの所はいつも急いでいるので、ゆっくりお話する暇が無いのが申し訳ない…

先日、久し振りに自転車に乗ったのだけれど…向かい風が~ (^_^;) でも、風さん、悪気が無いのがわかりました。と言うよりも、その日は温度も結構高かったので、私が汗をかかないよう、涼しくしようと努めてくれていたようでした。風さん、優しいのね、ありがとう…♪

It was said in the weather forecast that the day after the that of the past article I wrote was terrible rain, but just as Wind had told me, it did rain but just a little. Also, I decided not to take my iPad with me when walking the dog unless it's really necessary because I realised it was the best opportunity to communicate with nature such as the wind and the trees.

I've noticed from that time on that when I get closer to that hill, the wind would suddenly start blowing gently. It seems that the hill is a favourite of the Wind's.  Unfortunately, I am rather in a hurry nowadays, so I'm afaid I can't take time and talk with the wind...

The other day, I rode the bike after some time ... and then there was the wind blowing against me... (^_^;)  I knew, however, Wind has meant no offence. In fact, it was rather a hot day that day, so it seems Wind had been blowing towards me to make me feel cool and not to perspire. Wind, you're so kind, thank you. so much... ♪